Tisdag

Sitter här och lyssnar på musik. Skolan idag var himla kul faktiskt. Det praktiska provet på hemkunskapen gick jättebra tycker jag. Fast fan vad stressad man blir, och varmt är det! Haha.. Aja jag och Jesper gjorde i alla fall pizza (fyllning; tomatsås, ost, skinka, paprika) och till det hade vi massa gurka. Tänkte ju att det skulle se fint ut med lite grönt och så, haha. Sen till efterätt skulle vi gjort kladdkaka, men det gick inte ha smeten i en vanlig form enligt Lotta, hemkunskapsläraren. Så vi skulle ha smeten i muffinsformar. Till det skulle vi haft grädde och kiwi. Grädden skulle lekat på muffinsen då och några skivor kiwi vid sidan om. Men kiwin såg helt störd ut efter att jag skalat och delat den. Då tyckte Jesper att vi kunde hacka kiwin i små bitar och lägga den i vispgrädden. Så det gjorde vi och sedan la vi lite kiwigrädde uppe på muffinsen. Det var faktiskt himla gott tycker jag.
Lotta tyckte att det gick jättebra för oss och att vi hade gjort allt i tid och att det smakade och såg fint ut, fast dock tyckte hon att det såg lite stökigt ut ibland medans vi arbetade, och så tyckte hon att vi skulle ha lagt kiwi bitarna vid sidan om som det var tänkt från början, men jag fick säga att det blev misslyckat. Haha ^^ Hon påpekade också att det gick mycket bättre för mig denna gången än på det andra praktiska provet vi hade innan, hon har alltså inte glömt, attans, haha! :D

Idag på gympan så spelade vi volleyboll och alla mobbade mig för att jag var dålig, haha kändes det som x) Och jag skadade mitt finger på någon grej vid stolparna som man hänger nätet i. Det gick hål på fingret och det började blöda, så Andreas, gympaläraren, fick ge mig ett plåster. Haha, vilken otursmänniska jag är. Menmen :D

På engelskan skulle vi öva inför muntliga nationella, vi fick ta lite olika kort och diskutera om det och vad vi tyckte om det som stod på dom.. Tex så stod det "horses or snakes?" och lite sånt. Det var faktiskt himla roligt att prata engelska hela tiden. Ser dock inte framemot det provet, men det ska nog gå bra. :)

Borde egentligen göra matte nu, istället för att sitta här. Men det orkar jag inte. Har nationella på torsdag ju >_< Men det går nog bra, får tänka positivt i alla fall! Hur länge jag nu gör det, om en stund är jag nog negativ igen.

Hade ingen sånglektion idag, vilket suger. Jag hade sett framemot det ju >_< Sofia ringde igår och sa att hon måste vara i kyrkan hela dagen för att förbereda inför musikalen som hon håller. Så nu har jag haft samma låt typ i tre veckor >_< Not so fun men jag överlever nog.

Fan vad tjock jag har varit idag :O Ätit fil+kanel+socker till frukost, åt pastalåda i skolan till lunch, åt pizza och två kladdkakemuffins på hemkunskapen, och när jag kom hem åt jag macka och drack oboy, sen efter det åt jag pommes och kotlett. :O Har typ ätit tre middagar idag eller nått ju >_< Borde ha kunnat skänka minst en av dom till någon som behöver det mer än mig. Men så lätt är det ju inte..

Aja kanske ska gå och duscha nu, tänkte nämligen jag skulle lockat håret ikväll så jag är lite fin imorgon, men vet inte om jag ångrar mig nu, haha. Aja jag får se hur jag gör.
Hejs ha en bra kväll! :)

Musik Taylor Swift - Tell Me Why


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0